Kulturvandring i Teiebyen

Publisert av Svein Monsen den 24.10.21.

Tekst og bildetekst, se nederst.

Bilde Nr. 1

Bilde Nr.2

Kulturvandring i Teiebyen

Torsdag 21.oktober var vi klar for Kulturvandring i Nannestad Sentrum. Det var vind, kaldt og det begynte å bli mørkt, men det skremmer ikke en flokk med interesserte historielagsmedlemmer. Ola Habberstad førte oss på en runde gjennom Teiealleen og Gråbeinstigen, og Villy Ruud kom med tilleggsopplysninger. De var godt forberedt, og vi fikk høre mye om hvordan sentrum hadde sett ut og om dem som bodde der. Mange av deltagerne hadde også bodd i området, så de kunne fylle på med informasjon.

Da runden var slutt trakk vi inn på museet hvor det ble fortalt mer om området. Vi fikk også en varmende kaffekopp og litt å bite i.

Inger Bjørndal Foss

Bilde 1: Ola og Villy forteller om klubbhuset